Даний допис не претендує на панацею від всіх питань і пригод котрі можуть виникати під час закордонних авто тріпів. Це лише моє особисте бачення питання підготовки транспортного засобу, котре маю після кількох років авто поїздок за кордон. І при цьому не маючи практично ніяких проблем з технічним станом (хіба веселощі на СТО в Албанії ) і експлуатацією своїх вірних “стальних друзів” на різного роду дорогах (як в горах так і на автобанах) та різних країнах просто хочу поділитися інфою. І дуже вірю, що це тобі допоможе провести свою подорож безпечно і з насолодою. То ж поїхали… 🙂

Насправді, до питання підготовки авто, як на мене, потрібно підходити максимально відповідально. Оскільки це твій дім, транспорт, захист і самий близький друг на час подорожі. І якраз технічний стан і надійність автомобіля безпосередньо впливає на задоволення від автовідпочинку.

Звичайно, для авто, котрі лише нещодавно зійшли з конвеєру питання технічної підготовки значно спрощується, але… Незалежно від віку та вартості авто його потрібно однозначно підготувати до тривалої подорожі. Отже, обов’язкового перед поїздкою особисто я виконую наступні дії:

  1. Діагностика ходової, при потребі заміна всіх пошкоджених (навіть якщо є незначні дефекти) елементів. Відповідно практично завжди після ремонту ходової виконую регулювання розвал-сходження коліс. Ідеальні літні шини (ну або зимові, в залежності від пори року) це обов’язковий атрибут автомобіля, без цього на дальняк краще не виїздити взагалі 🙂
  2. Заміна масла та фільтрів (масляного, паливного та салону…).
  3. Діагностика гальмівної системи. Заміна колодок, дисків і т.д.(при потребі), перевірка стану робочої рідини та шлангів.
  4. Діагностика системи охолодження та паливної системи, в тому числі ГБО (у мене встановлено на авто). Діагностика газорозподільної системи (ремінь ГРМ, ролики, помпа) при потребі заміна комплектуючих.
  5. Комплексне обслуговування кондиціонеру! Прошу пам’ятати про даний пункт, оскільки хочеться провести відпустку все ж таки в комфорті, а не обливатися потом, бо хтось елементарно протупив перевірити кондиціонування 😉
  6. Також зачасту перевіряю параметри роботи всіх систем шляхом коплексної комп’ютерної діагностики.
  7. Діагностика стартера та генератора, електроприладів, в тому числі всіх освітлювальних засобів.

В кожній конкретній авто подорожі ці процедури можуть, звичайно, дещо змінюватися, але думаю в основній масі цього буде достатньо. До розділу підготовки авто, як на мене, потрібно віднестися надзвичайно відповідально, оскільки серйозна робота до поїздки буде запорукою чудової подорожі в процесі.

Чи можна затемнені передні бокові вікна за кордоном??? З приводу цього питання на форумах точаться постійні дискусії і виникає купа запитань. В більшості країн Європи затемнені передні бокові заборонено (або потрібні спеціальні дозволи, сертифікати і т.д.) і з приводу цього в тебе можуть виникнути певні проблеми при перетині кордону, або на території конкретної країни можуть оштрафувати. Проте… Я вже кілька років подорожую з темними передніми вікнами (але не лобове!, тут однозначно не варто експерементувати) і жодного штрафу чи офіційного зауваження не було, лише молдовани періодично клянчать хабаря. Але, тут все ж лотерея, до пори до часу – можуть і штрафонути. Тому, звичайно, краще зняти тонування з передніх бокових і закрити дане питання раз і на завжди. Ну а я вирішив для себе – якщо хтось захоче оштрафувати, тоді відразу і зніму, поки їжджу 🙂

Тепер ще одним розділом підготовки є комплектність автомобіля для поїздок за кордон, оскільки без деяких нижчезазначених пунктів тебе можуть просто не пустити в іншу країну, або можуть елементарно оштрафувати вже на території:

  1. Два аварійні трикутники (при потребі можна поставити спереду і позаду авто)
  2. Вогнегасник. Обов’язково! придбай, дуже прошу, вже кілька разів бачив на дорогах України авто, що почало горіти, а водій бігає навколо і не має чим загасити незначний вогонь, що в результаті може призвести до вигорання всього автомобіля. Благо, що багато навколо водіїв, котрі готові прийти на допомогу і в них таки є вогнегасники.
  3. Світловідбиваючі жилети для всіх пасажирів (в нашому випадку, зазвичай, 2шт). Це пов’язано з тим, що в багатьох країнах заборонено знаходитися без жилету на проїзній частині в темний час доби, або в будь-який час доби на автобані (наприклад при поломці авто).
  4. Аптечка (обов’язково перевіряй терміни придатності медикаментів).
  5. Запасні лампи, як мінімум передніх фар.
  6. Запасні технічні рідини (масло для двигуна, антифриз і т.д., в тому числі рідина для омивання лобового скла)
  7. Мінімальний набір інструментів (домкрат, колісний ключ, викрутки, набір гайкових ключів, хомути для шлангів…)
  8. Комплект запобіжників
  9. Повнорозмірне! запасне колесо. По Україні завжди їжджу лише з “докаткою” (місця мало займає) – у нас то шиномонтажів вистачає. Але бували в мене випадки за кордоном, коли відтинки по горам 300 км не те що СТО немає, там навіть населені пункти і заправки дуже рідко зустрічаються. Тому тут очевидно – Must Have.

Знову ж таки це мій особистий список, і цього буде в принципі достатньо, щоби безпечно подорожувати, і щоб до тебе не виникло зайвих запитань при перетині кордонів та проїзду по території країн Європи. Щоправда, варто все ж читати особливості і вимоги по кожній з країн котру ти плануєш перетинати/відвідати, оскільки нюансів в процесі може виникнути багато.

Головне отримуй задоволення від подорожей та пам’ятай, що з будь-якої ситуації завжди є вихід 😉