Даний допис не претендує на панацею від всіх питань і пригод котрі можуть виникати під час закордонних авто тріпів. Це лише моє особисте бачення питання підготовки транспортного засобу, котре маю після кількох років авто поїздок за кордон. І при цьому не маючи практично ніяких проблем з технічним станом (хіба веселощі на СТО в Албанії ) і експлуатацією своїх вірних “стальних друзів” на різного роду дорогах (як в горах так і на автобанах) та різних країнах просто хочу поділитися інфою. І дуже вірю, що це тобі допоможе провести свою подорож безпечно і з насолодою. То ж поїхали… 🙂
Насправді, до питання підготовки авто, як на мене, потрібно підходити максимально відповідально. Оскільки це твій дім, транспорт, захист і самий близький друг на час подорожі. І якраз технічний стан і надійність автомобіля безпосередньо впливає на задоволення від автовідпочинку.
Звичайно, для авто, котрі лише нещодавно зійшли з конвеєру питання технічної підготовки значно спрощується, але… Незалежно від віку та вартості авто його потрібно однозначно підготувати до тривалої подорожі. Отже, обов’язкового перед поїздкою особисто я виконую наступні дії:
- Діагностика ходової, при потребі заміна всіх пошкоджених (навіть якщо є незначні дефекти) елементів. Відповідно практично завжди після ремонту ходової виконую регулювання розвал-сходження коліс. Ідеальні літні шини (ну або зимові, в залежності від пори року) це обов’язковий атрибут автомобіля, без цього на дальняк краще не виїздити взагалі 🙂
- Заміна масла та фільтрів (масляного, паливного та салону…).
- Діагностика гальмівної системи. Заміна колодок, дисків і т.д.(при потребі), перевірка стану робочої рідини та шлангів.
- Діагностика системи охолодження та паливної системи, в тому числі ГБО (у мене встановлено на авто). Діагностика газорозподільної системи (ремінь ГРМ, ролики, помпа) при потребі заміна комплектуючих.
- Комплексне обслуговування кондиціонеру! Прошу пам’ятати про даний пункт, оскільки хочеться провести відпустку все ж таки в комфорті, а не обливатися потом, бо хтось елементарно протупив перевірити кондиціонування 😉
- Також зачасту перевіряю параметри роботи всіх систем шляхом коплексної комп’ютерної діагностики.
- Діагностика стартера та генератора, електроприладів, в тому числі всіх освітлювальних засобів.
В кожній конкретній авто подорожі ці процедури можуть, звичайно, дещо змінюватися, але думаю в основній масі цього буде достатньо. До розділу підготовки авто, як на мене, потрібно віднестися надзвичайно відповідально, оскільки серйозна робота до поїздки буде запорукою чудової подорожі в процесі.
Чи можна затемнені передні бокові вікна за кордоном??? З приводу цього питання на форумах точаться постійні дискусії і виникає купа запитань. В більшості країн Європи затемнені передні бокові заборонено (або потрібні спеціальні дозволи, сертифікати і т.д.) і з приводу цього в тебе можуть виникнути певні проблеми при перетині кордону, або на території конкретної країни можуть оштрафувати. Проте… Я вже кілька років подорожую з темними передніми вікнами (але не лобове!, тут однозначно не варто експерементувати) і жодного штрафу чи офіційного зауваження не було, лише молдовани періодично клянчать хабаря. Але, тут все ж лотерея, до пори до часу – можуть і штрафонути. Тому, звичайно, краще зняти тонування з передніх бокових і закрити дане питання раз і на завжди. Ну а я вирішив для себе – якщо хтось захоче оштрафувати, тоді відразу і зніму, поки їжджу 🙂
Тепер ще одним розділом підготовки є комплектність автомобіля для поїздок за кордон, оскільки без деяких нижчезазначених пунктів тебе можуть просто не пустити в іншу країну, або можуть елементарно оштрафувати вже на території:
- Два аварійні трикутники (при потребі можна поставити спереду і позаду авто)
- Вогнегасник. Обов’язково! придбай, дуже прошу, вже кілька разів бачив на дорогах України авто, що почало горіти, а водій бігає навколо і не має чим загасити незначний вогонь, що в результаті може призвести до вигорання всього автомобіля. Благо, що багато навколо водіїв, котрі готові прийти на допомогу і в них таки є вогнегасники.
- Світловідбиваючі жилети для всіх пасажирів (в нашому випадку, зазвичай, 2шт). Це пов’язано з тим, що в багатьох країнах заборонено знаходитися без жилету на проїзній частині в темний час доби, або в будь-який час доби на автобані (наприклад при поломці авто).
- Аптечка (обов’язково перевіряй терміни придатності медикаментів).
- Запасні лампи, як мінімум передніх фар.
- Запасні технічні рідини (масло для двигуна, антифриз і т.д., в тому числі рідина для омивання лобового скла)
- Мінімальний набір інструментів (домкрат, колісний ключ, викрутки, набір гайкових ключів, хомути для шлангів…)
- Комплект запобіжників
- Повнорозмірне! запасне колесо. По Україні завжди їжджу лише з “докаткою” (місця мало займає) – у нас то шиномонтажів вистачає. Але бували в мене випадки за кордоном, коли відтинки по горам 300 км не те що СТО немає, там навіть населені пункти і заправки дуже рідко зустрічаються. Тому тут очевидно – Must Have.
Знову ж таки це мій особистий список, і цього буде в принципі достатньо, щоби безпечно подорожувати, і щоб до тебе не виникло зайвих запитань при перетині кордонів та проїзду по території країн Європи. Щоправда, варто все ж читати особливості і вимоги по кожній з країн котру ти плануєш перетинати/відвідати, оскільки нюансів в процесі може виникнути багато.
Головне отримуй задоволення від подорожей та пам’ятай, що з будь-якої ситуації завжди є вихід 😉
[…] свій план і виклав його в окремому дописі на сайті – Як підготувати автомобіль для поїздки за кордон з Укра…. Переходь за посиланням і там розписані основні […]