Авто подорожі, мені особисто, чимось нагадують катання на лижах – одного разу “отримавши дозу” ти заряджаєшся адреналіном та емоційною складовою і тобі хочеться ще і ще… Це своєрідний наркотик, в позитивному смислі звикання. Тут якщо сподобалось з першого разу, то скоріш за все, це на завжди 🙂

Відповідно ми знову вирішили влаштувати автотріп і відпочити влітку. Цього року вирішили провести відпочинок в країні якої ще не бачили. Розглядали в принципі два варіанти – Чорногорія та Албанія. Зупинилися на останньому, оскільки на Адріатиці ми вже були кілька разів, а на Іонічному морі ще не бували. І знову ж таки підкупає бажання чогось нового та надто невідомого.

Мабуть найбільш проблемна задача в усіх автоподорожах – це підготовка. Вона, зазвичай, займає найбільше часу та вимагає багато терпіння. В цьому році вирішив більш методично поділитися своїми принципами підготовки та дати деякі інструменти, які, сподіваюсь, полегшать тобі підготовчий процес.

Албанія – напрямок не популярний для відпочинку в наших широтах. Тому інформації не так багато, як припустимо про Грецію чи Болгарію, які для відпочивальників з України стали вже традиційними.

Перше, що вибирали при плануванні – базове місце відпочинку.  Було вибрано місто Qeparo, на півдні Албанії. Поруч велике (по міркам Албанії) місто Саранда та грецький острів Корфу. Місто розташоване на Іонічному морі. Спеціально вибирали пункти, де не багато людей, щоби було більш спокійно та затишно. Було заброньовано готель не далеко від моря  – Detijon Guesthouse.

Далі маршрут поїздки – найбільш спірне питання завжди. І цього разу варіантів поїздки було декілька. Знову ж таки перекопавши простори інету та відфільтрувавши кучу інфи вирішили маршрут туди прокласти так https://goo.gl/maps/5yN4JWJWqND2. Для нас зазвичай такі дальні поїздки це можливість побачити на шляху багато цікавих місць. От і плануємо маршрути так, щоб не просто доїхати з точки А в точку Б, а ще й відвідати кілька чудових красот по дорозі.

 

Шлях вирішили розділити на три ночівлі.

День 1. Шлях по Україні, Бориспіль – Берегово, 840 км. По нашій країні цей маршрут є досить не складним та загальновідомим, тому зручно і комфортно можна дістатися західного кордону.

День 2. Перетин кордону з Венгрією, транзитний проїзд крізь цю країну, та ночівля вже на території Сербі в містечку Predejane, 980км. Хоч відстань запланована чимала, але більшість шляху пролягає по європейським автобанам на яких практично ідеальне дорожнє покриття (в теорії:) ) та відповідно можна тримати високу середню швидкість денного переїзду.

День 3. Від Predejane запланували доїхати до супер мальовничих місць на кордоні Македонії та Албанії – Охридське озеро, 360км. Ночівлю запланували в невеличкому селі Peshtani прямо на березі відомого озера. Хоч і невелика відстань, проте маршрут великою частиною пролягає через гірські місцини, а в таких умовах середня швидкість подекуди може зменшуватися в рази порівнянні з автобанами. Ну і також хотілося би провести кілька годин в єднанні з чудовими природними красотами.

День 4.  На нас очікував неймовірний маршрут по гірським серпантинам з можливим заїздом на Blue Eye Syri Kalter (джерело Блакитне око),  та заселення в кінцевому пункті Qeparo поблизу довгоочікуваного Іонічного моря. 350км знову ж таки дуже помірна відстань,  але очікуємо, що вона стане надзвичайно насиченою та емоційною.

Ще до початку самої поїздки звичайно попередньо прокладаю і зворотній маршрут. Знову ж таки з урахуванням можливостей відвідати цікаві місця по дорозі. Ну і звичайно зачасту зворотній маршрут зовсім відрізняється  від попереднього. Цього року повертатися вирішили через Грецію.


Одним з ключових моментів на користь “південного” маршруту є те, що по дорозі можна відвідати одне з найвідоміших місць Греції – Метеора. Також було заплановано відвідати Каньйон Вікос. Навіть розглядали можливість залишися на ночівлю в районі Метеор, щоби сповна насолодитися цією місциною. А от пункти для ночівлі точно не планували, вирішили шукати місця для перепочинку вже безпосередньо в дорозі назад в залежності від відстані, яку зможемо проїздити за день.

Ще додатковою перевагою є сама якість доріг на вибраному маршруті та адекватний швидкісний режим майже на всьому шляху (невелика кількість сіл з обмеженими швидкості та велика кількість автобанів). Щоправда є деякі питання по останній частині поїздки вже по території України. Чи їхати через Молдову та в’їжджати через Паланку, чи ризикнути та на собі випробувати капітальний ремонт траси Одеса – Рені :), чи прямо таки фантастичний варіант через паромну переправу в Орлівці, яку до слова ще будують і вже кілька разів анонсували завершення будівництва і прямий перетин кордону з Румунією на півдні через Дунай. Ну в останній варіант я практично не вірю ), ми все ж таки в Україні живемо, де обіцянка вірити себе не поважати, а попередні два будемо розглядати вже безпосередньо перед поверненням з Албанії.

Ну от і зрозуміло (більш-менш) ситуацію з плануванням маршрутів, тепер перейду до здобутку в процесі підготовки котрим вирішив поділитися з тобою.

Минулого року готуючись до подорожі створив табличку Ехcеl в котрій дуже зручно (на мою думку) прораховувати попередній бюджет поїздки. Також там створюю список ключових пунктів по маршруту, для того, щоби знати точно як рухатися по маршруту, якщо не працює (чи не маєш) навігатор або відбулися якісь глюки. Це кілька раз ставалося з нами і тому список став чисто практичним напрацюванням, що може стати в нагоді.

У файлі розписую ще й вартість проживання, в тому числі орієнтовну по транзитним ночівлям, вартість проїздів по країнам, бюджет на паливо (в залежності від вартості палива та пробігу по конкретним країнам), страхові платежі. Маршрути, як правило, прокладаю на www.google.com/maps, а посилання також фіксую в таблиці, щоби була змога швидкого доступу до маршруту на карті в режимі реального часу. Також в цьому ж файлі залишаю посилання на сервіси, в котрих онлайн можна проплатити страхування, оплату доріг і т.д. ще до поїздки. Це дає змогу максимально спростити саму поїздку та зекономити час безпосередньо під час відпочинку.  А ще, буває, що в цьому ж документі залишаю цікаві коментарі та поради інших мандрівників, котрі знаходив на просторах інтернету.  Сподіваюся, що дана таблиця стане в нагоді багатьом автоподорожувальникам в процесі подіготовки 🙂

Перейшовши за посиланням на таблицю  ти зможеш переглянути її, при потребі завантажуй та редагуй у відповідності до своїх потреб 😉

Коли планування маршруту, транзинтних ночівель та цікавин по дорозі завершено (хоча як показує практика, корективи на всі етапах планів поїздки все рівно будуть 🙂 ) пора перейти до формування списку цікавих місць, котрі потрібно відвідати в округах базового місця відпочинку. Оскільки 2-3 дні лежнем на морі заставляють мозок підіймати зад і рухатися, щоби вкотре отримати дозу кайфових вражень та емоцій.

І так, що ж ми внесли в наш попередній список місць We must to see по округах міста Qeparo на території Албанії, і не тільки…:

  1. Острів Корфу, Греція, 72км- https://goo.gl/maps/3gFtwJQCUNK2
  2. Porto Palermo, Албанія, 7км – https://goo.gl/maps/qU8AWu7B5xT2
  3. Lëkursi, Саранда, Албанія, 39км – https://goo.gl/maps/N2ZKwNyM74C2
  4. The Blue Eye, Албанія, 56км – https://goo.gl/maps/KqnodJ4nux42
  5. Butrint, Албанія, 65км – https://goo.gl/maps/E5oh9VeFcx72
  6. Гірокастра фортеця, Албанія, 96км – https://goo.gl/maps/bSM5KhQbHGR2
  7. Берат, Албанія, албанская Швейцарія, 166км – https://goo.gl/maps/szYPoU1Zjr32
  8. Тепелена, Албанія, 122км – https://goo.gl/maps/Pk45bXDmux42
  9. Parga, Греція, 145км – https://goo.gl/maps/KYosu1DbBiC2

Не факт, що ми осилимо всі пункти, бо з таким маршрутом можна і моря не встигнути “понюхати” як годиться, але при нагоді обов’язково будемо знайомитися з туристичними (і не дуже) місцями Албанії, поки загадковою для нас країною. І звичайно що буду максимально освітлювати всі варті уваги красоти.

Наступний величезний шматок роботи до поїздки – це підготовка авто. Звичайно, якщо у тебе нове авто з якого лише недавно зійшов заводський пил, то даний розділ у тебе займе набагато менше часу та фінансів. Але все ж незалежно від віку авто його потрібно перевіряти та готувати в будь-якому разі. Отже, обов’язкового перед поїздкою особисто я виконую наступні дії:

  1. Діагностика ходової, при потребі заміна всіх пошкоджених елементів. Розвал-сходження роблю також, якщо були замінені частини, котрі впливають на це. Ну я думаю з приводу ідеальних літніх шин навіть нагадувати не потрібно 🙂
  2. Заміна масла та фільтрів (масляного, паливного та салону).
  3. Діагностика гальмівної системи. Заміна колодок, при потребі, перевірка стану робочої рідини.
  4. Діагностика системи охолодження та паливної системи, в тому числі ГБО у мене. Діагностика газорозподільної системи (ремінь ГРМ, ролики, помпа) при потребі заміна.
  5. Комплексне обслуговування кондиціонеру! Прошу пам’ятати про даний пункт, оскільки хочеться провести відпустку все ж таки в комфорті 😉
  6. Також зачасту перевіряю параметри роботи всіх систем шляхом коплексної комп’ютерної діагностики.
  7. Діагностика стартера та генератора, електроприладів, в тому числі всіх освітлювальних засобів.

Звичайно це моє особисте бачення і в кожного є свої напрацьовані методи підготовки. Від поїздки до поїздки ці процедури можуть дещо видозмінюватися, але думаю в основній масі цього буде достатньо. До розділу підготовки авто, як на мене, потрібно віднестися надзвичайно відповідально, оскільки серйозна робота до поїздки буде запорукою чудової подорожі.

Що вже завершити тему підготовки автомобіля, звичайно потрібно згадати і комплектність:

  1. Два аварійні трикутники
  2. Вогнегасник
  3. Світловідбиваючі жилети для всіх пасажирів (в нашому випадку 2шт)
  4. Аптечка (обов’язково перевіряй терміни придатності медикаментів)
  5. Запасні лампи, як мінімум передніх фар
  6. Запасні рідини (масло, антифриз і т.д., в тому числі рідина для омивання лобового скла)
  7. Мінімальний набір інструментів
  8. Комплект запобіжників
  9. Повнорозмірне! запасне колесо

Знову ж таки це мій особистий список, його буде в принципі достатньо, щоби безпечно подорожувати і щоб до тебе не виникло зайвих запитань при перетині кордонів та проїзду по території країн Європи. Щоправда варто читати особливості щодо вимог по кожній з країн котру ти плануєш перетинати.

Цього року підготовки пов’язаної з документами (а саме візами) у нас практично не було, якщо не рахувати страхові платежі та бронювання. Біометричні паспорти, що оформлені ще перед минулорічною подорожжю нам значно спростили в цьому плані життя. Про це детальніше писав тут http://www.myeasytrip.com.ua/pidgotovka-poizdku-chastuna-1/. Щоправда є відчуття що дане питання досі залишається не вирішеним для великої частини населення нашої країни. Тож якщо в тебе ще немає біометричного паспорту, а ти збираєшся подорожувати за кордон – хутко біжи та оформляй!

І ще однією темою, на перший погляд незначною, але теж досить важливою, є питання вибору навігатору для подорожі. Для себе особисто я так і не знайшов (поки що) ідеального варіанту з навігатором. Зазвичай намагаюся використовувати один основний та мати ще 1-2 запасних варіанти. Ну і звичайно найекзотичніший варіант котрий ніхто не відміняв – використовувати паперові карти країн по котрим проїжджаємо 🙂

Так от, цього року я завантажив 3 навігатори на телефон: Навітел, Гугл карти та Яндекс карти. Звичайно всі вони попередньо завантажені разом з офлайн картами по маршруту щоби виключити потребу користування інетом в роумінгу. Обов’язково розповім як вони проявлять себе в цій подорожі, їх переваги та недоліки.

Ну ось такий коротенький допис, щоправда за ним криється багато тижнів підготовки та планування. І зовсім скоро почнеться нова подорож про перепетії котрої ти дізнаєшся одним із перших 😉